Dag 1 en 2

2 juli 2019 - Nairobi, Kenia

De grote dag was aangebroken, eindelijk konden we vertrekken! Om 6u opstaan en om 7u vertrokken we naar de luchthaven Schiphol, wat een rit van ongeveer 1,5u moest zijn werd er één van bijna 3 uur! Oef dan toch tegen 10 u aangekomen maar toen we onze bagage wilde afgeven...vielen in de hele luchthaven de transportbanden stil. Na een kwartier lukte het dan toch en eindelijk door de veiligheid konden we nog net een ontbijtje nemen en de TaxFree binnen springen. Na wat een hectische aankomst was konden we netjes op tijd instappen in dat grote vliegtuig maar... we konden niet vertrekken door teveel luchtverkeer en slecht weer boven Duitsland, een uur hebben we gewoon in het vliegtuig gezeten aan de instapplaats maar uiteindelijk zijn we dan toch om 14u15 opgestegen. Net zoals de vorige vlucht was alles netjes in orde en zijn we geland om 22u45 Keniaanse tijd ( dus + 1u).

Denis van Bushtop Safari stond ons op te wachten en stelde ons voor aan Zippy. Een zeer vrolijke vrouw die onze gids zou zijn de volgende dag. We hadden alles gehad, dachten we.. Aangekomen aan het hotel gaven ze ons een tent, die al in gebruik was... Kortom na een bewogen reisdag konden we redelijk uitgeput om 1u 's nachts in ons bed duiken.

Maar de eerste dag op Keniaanse bodem deed alle frustraties van de vorige dag vergeten. Zippy pikte ons om 10u op en we reden naar het Giraffe Center. Wat een vrolijk weerzien met de giraffen, we kusten erop los !?!  Kijk maar naar de leuke foto's hiervan.

Op aanraden van Zippy brachten we een bezoek aan Stedmak Wildlife Gardens of zoals ze plaatselijk zeggen The Snake Farm. Met een zeer aangename gids kregen we een rondleiding tussen allerlei soorten vogels, vissen, schildpadden, hielden we kameleons vast en daarna gingen we naar de slangen. We kregen een heel goede uitleg en we kregen een heuse python in onze handen. Wat een krachtig dier is dit en ook zo zacht! zie foto's.

Na deze ervaring stond ons nog een verrassing te wachten: er werden twee Cheeta's die ze gered hadden opgeleid om met mensen te kunnen omgaan, zo willen ze de jeugd kennis laten maken met deze prachtige dieren om ze beter te beschermen tegen uitroeiing.  We werden voorgesteld aan het vrouwtje en we mochten haar zelfs aaien. Spinnen als een echte kat en wat een hoogtepunt voor ons allen! Normaal ben ik absoluut tegen zulk toeristisch gedrag maar deze dieren werden super goed behandeld en het doel dat zij hebben zal helpen om de jeugd van nu te leren hoe belangrijk het is om goed voor hen te zorgen later. Verder zagen we nog verschillende dieren die verzorgd werden. Wat een top ervaring!! Onbeschrijfelijk de gevoelens die we vandaag hebben mogen ervaren! zie foto's

Na al deze indrukken zijn we gaan lunchen in de Carnivoor, een BBQ restaurant, ongekend in onze streken.

Onze laatste stop van vandaag was het David Sheldrick Wildlife trust waar babyolifanten worden gered van een gewisse dood en later terug in het wild worden vrijgelaten. Onze eigen adoptie olifanten zijn ondertussen naar Tsavo verhuisd dus daar kom ik later op terug maar evengoed al die kleine olifanten is een zalige ervaring.

Na een licht avondmaal hadden we afgesproken met onze gids van 3 jaar geleden, Maina. Wat een geweldig weerzien. Normaal zou hij onze gids opnieuw zijn maar omdat hij opnieuw is gaan studeren heeft hij deze week nog examen en hopelijk kan hij inpikken in het weekend. En een facetime video call met onze Axl maakte onze dag compleet.

Morgen staan we om 6u op om om 7u30 naar Masai Mara National Reserve te vertrekken.... De safari kan nu echt beginnen.

Leuk detail, we slapen in tenten vlakbij de Snake Farm en terwijl ik hier zit te schrijven horen we de leeuwen op de achterrond brullen! Dit is Afrika!

Kijk zeker even naar de foto's en tot de volgende blog!

1. Bianca 't Haarhuys:
    2 juli 2019
    Waaauw, al maar een geluk dat al die ellende snel vergeten is, have fun en genieten maar.... enne amai wat een profiteurs die giraffen!!!!
  2. Steffi:
    3 juli 2019
    Waauaa Dana!!! Zo jaloers!!! Ik wil ook terug... geniet er nog van! Dikke kussen XXX