Zanzibar!

27 juli 2016 - Zanzibar, Tanzania

Jambo! (hallo)

Maandagochtend konden we voor het eerst in lange tijd uitslapen. De voorbije weken ging de wekker meestal nog voor 6 uur 's morgens al af. Maar dat vond geen van ons erg hoor :-)

Afrika, wat een prachtige natuur. Het heeft veel van onze verwachtingen ingelost maar onze honger is nog niet gestild en we zijn onze volgende trip al aan het bespreken. Nu hebben we ons laten leiden door de reisagent in Amsterdam maar nu we deze ervaringen rijker zijn én goede contacten hebben kunnen leggen met de lokale reisagentschappen, zal onze volgende reis nog beter zijn!!

Overal in de lodges en in de tentenkampen was de bediening zéér goed, soms te vriendelijk.

We moeten wel toegeven dat we Kenia iets "vuiler" en drukker" vonden dan Tanzania. In Kenia lag er overal afval langs de wegen en liepen er altijd wel mensen op of naast de baan tot aan de poort van de Nationale Parken. De huizen bestaan uit koterijen en de armoede is heel zichtbaar. In Tanzania was er opvallend minder vuil langs de wegen te zien en de huizen zijn bijna allemaal van steen. Onderweg kom je ook veel minder mensen tegen wat een algemeen mooier beeld geeft van het land. Maar goed, bijde landen staan terug op onze verlanglijst alsook andere Afrikaanse bestemmingen.

Terug naar afgelopen maandag, na een goed ontbijt is Paul ons komen oppikken en reden we richting Arusha. Daar zijn we gaan lunchen in de vroegere Engelse Club: The Arusha Coffee Club. Poepchique en heel erg lekker.

Na de lunch was het dan tijd om, spijtig genoeg, afscheid te nemen van Paul en richting vliegveld te vertrekken. Daar ging alles heel snel en voor dat we het wisten zaten we te wachten om in ons vliegtuig(je) te stappen: 13 passagiers waarvan 1 naast de piloot moest gaan zitten en omdat we op de eerste rij zaten hadden we een goed zicht. Na 1,5 uur vliegen : Zanzibar. Ook hier was alles perfect geregeld en stonden ze ons op te wachten. Nog een rit van bijna 1 uur en onze paar dagen zon, zee en strand konden van start.

Wat een prachtig resort! Een mooie verzorgde tuin, uitgebreide buffetten, mooie kamer, prachtig strand, kortom: paradijs!

Na twee dagen zien we meer rood dan bruin (behalve Tim die nu bijna zwart ziet!) en smeren we dikke lagen zonnecréme :-)

Vandaag bij laagtij zijn we heel ver in zee kunnen wandelen wat wel spannend en toch een beetje raar is. Buiten zwemmen, eten en rusten doen we niet veel meer. Wederom genieten we van dit alles maar stiekem verlangen we nu toch wel een beetje naar thuis en word het gemis van Axl heel tastbaar. Wat zullen we blij zijn om hem bij on te hebben en te overladen met knuffels.

Assante sana (heel erg bedankt) om ons te volgens en tot gauw!

Lode, Dana en Tim

(We zijn terug thuis op 31/07)

1. Nadine:
    28 juli 2016
    Wat een prachtige ervaring was dit he. Het was leuk om jullie belevenissen mee te volgen! veilige terugreis en tot binnenkort ! Nadine