Dag 5 en 6

19 juli 2016 - Tarangire National Park, Tanzania

Hier zijn we nog eens :-)

Eergisteren ingecheckt in een prachtige lodge, wat een luxe en wat een prachtig uitzicht. Net uit een boekje maar wij waren er wel!! Gisterenochtend zijn we gestart met een game drive in het Lake Nakuru National Park en dit keer niet in de regen. Wat een mooi groen park! We zagen opnieuw een hoop Kaapse Buffels en een hoop andere dieren.

We reden door naar de rand van Nairobi en zijn gaan lunchen in Carnivore, een al you can eat BBQ vlees restaurant, wat een festijn. We hadden een vlag op tafels staan en zolang die recht stond bleven ze allerlei verschillende soorten vlees brengen, Recht van het spit op ons bord: lam,steak, kalkoen, kippenvleugels, ribbekes, krokodil, konijn tot zelfs ballen van een stier (die enkele Lode heeft durven eten) Daarna ging de rit verder richting Amboseli maar omdat de lunch langer duurde dan gepland kwamen we in het donker aan. We reden dwars door het Amboseli National Park om aan onze lodge te geraken en zo hadden we een onverwachte game drive in het donker. We zagen leeuwen en reden op een gegeven moment achter een enorme olifantenbull die traag over de weg liep en zich niet stoorde aan onze aanwezigheid, een heel speciale ervaring.

Vanmorgen vroeg uit de veren voor een game drive in Amboseli en daarna reden we rechtstreeks door naar de grens van Tanzania. Omdat Tim al in een aantal shops op zoek was gegaan naar een zelfde polsbandje als de gids maar het niet vond kreeg hij van de gids zijn eigen bandje. Aan de grens en na de nodige formaliteiten namen we afscheid van Maina, We vonden het allemaal heel spijtig dat we afscheid moesten nemen want hij heeft onze trip door Kenia heel speciaal gemaakt. We zullen hem niet gauw vergeten.

Aan de grens ontmoetten we onze nieuwe gids, Paul, een iets rustiger en stiller type dan Maina maar hij zal wel los komen.

En toen op weg voor ons avontuur in Tanzania en onze eerste stop is het Tarangire National park. We zijn goed op tijd aangekomen in alweer een prachtig tentenkamp en zijn kort na aankomst vertrokken voor een Walking Safari met een echte Masai krijger. Wel speciaal om zo vrij tussen de zebra's, impala's, wrattenzwijnen en wildebeesten te lopen. We zijn tot aan het meer gelopen waar we een grote vlucht flamingo's, pelikanen en andere watervogels konden bewonderen.

Happy hour aan het zwembad en Tim en Lode namen nog een plons in het zwembad, héél speciaal om in het maanlicht te gaan zwemmen terwijl de wildebeesten en de impala's naast het zwembad staan te grazen. We slapen in een heel ruime tent... zie foto's

Alles is hier zo mooi en morgen gaan we hele dag op game drive in het Tarangire National Park.

Kortom we genieten en verwonderen ons keer op keer over de schoonheid en het feit dat we eindelijk hier zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rita vleurick:
    20 juli 2016
    knap en het ziet er prachtig uit
  2. Tinne Luyten:
    20 juli 2016
    Hey globetrotters, wat een knappe foto's en toffe reisverslagen! Ik volg jullie op de voet! Zeker nu in Tanzania, want daar ben ik lang geleden ook geweest met onder andere mijn ouders en ons Els. En al zoveel dieren gezien, leuk! Geniet er nog van!
    groetjes Tinne