Dag 5

5 juli 2019 - Masai Mara, Kenia

Vroeg uit ons bed vandaag, snel ontbijten en om 6u30 waren we weg. De oneindige vlakten van het Masai Mara National Reserve. De opdracht van vandaag; actieve katachtigen, olifanten, nijlpaarden, krokodillen en al de rest wat we nog konden vinden. We zagen ontelbaar veel zebra's, gnoe's, buffels en verschillende gazelles. Giraffen met hopen en dan... een prachtige kudde olifanten. Wat zijn dat toch prachtige dieren!!

We zagen een familie leeuwen die zich klaarmaakten voor de jacht op buffels. Ze benaderen de buffels één voor één in een lange lijn en dat kan een dag duren want het zijn ook luie katten dus tussendoor slapen ze. Zoveel tijd hadden we niet dus reden we door. We stopten aan de hippo poel, zie foto, waar we uiteraard onze "Favorite Smellie Beasts" zagen. Wat maken die toch een grappig geluid!

Na de melding dat er een zwarte neushoorn was gespot, reden we erop uit om hem te vinden. Maar na een zoektocht van meer dan een uur hebben we het moeten opgeven. Waarschijnlijk was het dier door de warmte gaan liggen en door het manshoge gras op de savanne konden we hem niet vinden.

Na de lunch zochten en vonden we wel krokodillen. De weg naar het hotel was ruim 2u rijden dus was het on route game drive richting hotel.

Wederom een prachtige dag!

Morgen vertrekken we uit deze prachtige lodge waar een extra dollar fooi je kamer doet omtoveren tot een suite, zie foto...

Dan nemen we afscheid van dit prachtige natuurreservaat met de eindeloze savanne, oneindige vlakten, kortom een onbeschrijfelijk mooi gebied. Dit is echt Afrika..

Maar er komt nog meer!

We rijden naar Lake Naivascha, maar daar kom ik morgen uiteraard op terug als we daar Wifi hebben ;-)

1. Arek:
    5 juli 2019
    Awesome! Have fun! Best regards.