Dag 8

8 juli 2019 - Amboseli National Park, Kenia

Vandaag game drive in het Amboseli National Park. Eén van de kleinere wildparken van Kenia maar zeker de moeite waard! Het park is vooral gekend voor zijn Olifanten en of we die gezien hebben! We zagen heel veel kuddes olifanten van heel jong tot heel oud (Ingrid: dit is jouw hemel op aarde hoor!). Ook verschillende prachtige bulls, We genoten van elk zicht. De communicatie tussen deze prachtige dieren, heel laag gerommel vanuit de keel, gaat door merg en been en nu en dan een heus getrompetter maakte deze ervaring uniek. Verder zagen we de een kleine groep leeuwen met 2 welpen die in de vroege ochtend een gnoe hadden gevangen. Ze moesten hun prooi wel verdedigen tegen een paar zadeljakhalzen en een hele troep hyena's. We konden wel niet zo dichtbij komen als we wilden, dus zijn de foto's, zelfs met een volledige zoom van onze grootste lens, niet altijd duidelijk. Ook zagen we heel veel struisvogels, gnoe's, de vertrouwde gazellen en ook heel veel nijlpaarden. Bovendien spotten we een gouden jakhals die veel minder voorkomt en het was dus een geluk dat we die vonden. Het park is deels savanne, deels moeras, altijd en overal onder het toeziend oog van de Kilimanjaro. Het is een grappig gezicht om de olifanten in het moeras te zien staan, zie maar naar de foto's.

Tegen de middag was de Kilimanjaro helemaal in de wolken verdwenen; Els en Tinne: ik heb de Kili ne goeiendag gedaan van jullie ;-)

We gingen lunchen op een heuse heuvel die we eerst nog moesten beklimmen, maar wat een uitzicht! Onbeschrijfelijk mooi, hoe klein zijn wij toch op deze prachtige planeet...

Na de lunch reden we nog verder en zagen nog verschillende dieren, stuk voor stuk prachtig om te zien. Later op de middag, wanneer de zon wel heel erg haar best deed, stopte we bij een Serena lodge in het park om te genieten van een frisse cola met uitzicht. Waar een makaak aapje de citroen uit mijn cola gritste. kleine supersnelle dieven zijn het!

Het stof en zweet zijn weggewassen en we zitten nu in de bar na te genieten van deze heerlijke dag.

Morgen trekken we richting Tsavo.

Mochten er nog geen foto's verschenen zijn: de wifi is hier heel traag en onvoorspelbaar. Morgen zitten we in een echte poepchique lodge met goeie wifi dus dan volgen ze later wel.

1. Cindy Claassen:
    8 juli 2019
    Moet zo hard genieten zijn... stiekem jaloers! Geniet er lekker van!