Dag 12 & 13

13 juli 2019 - Ukunda, Kenia

Gisterenochtend kwam Zippy (Zipporah) ons oppikken in de lodge. Na een stevige babbel met de gids konden we dan eindelijk vertrekken richting Mombasa. We waren echt niet meer met Wilson, onze gids en zijn rammelkar vertrokken!  We hadden een rit van zo'n 6 uur voor de boeg maar in een goede auto en met de super vrolijke Zippy ging het vlot. We arriveerden zo ongeveer rond 15 uur in het Amani Tiwi Beach Resort. Zippy hield ons de rest van de dag nog gezelschap want de rit terug naar Nairobi zou veel te zwaar zijn en mocht ze van ons ook niet meer ondernemen. We betaalden een hotelkamer voor haar en zo kon zij vanmorgen uitgerust de reis terug maken. Dat was het minste wat we konden doen voor haar want na onze vraag voor een ander vervoer is zij halsoverkop uit Nairobi naar Tsavo vertrokken welk ook al een rit van 6 uur is. We hebben er een geweldige vriendin bij! En we zijn haar zo dankbaar dat we veilig en wel in Mombasa zijn geraakt.

Wat een drukke stad is Mombasa. Overwegend moslim en dat merk je snel. Het is een lawaaierige stad en na 2 weken van natuur en stilte was dat wel even teveel van het goeie.

Zoals gezegd logeren we in een resort bij de Indische Oceaan. Een prachtig hotel met een zwembad van maar liefst 167 meter lang. We hebben een mooie ruime  kamer en genieten van de zon, de zee en platte rust.

Zoals beloofd volgen er nog een paar foto's van onze laatste dag in Tsavo...