Dag 6

6 juli 2019 - Lake Naivasha, Kenia

Vandaag namen we afscheid van de Masai Mara Sopa lodge en vertrokken vroeg richting Lake Naivasha. Op onze vorige reis zijn we hier gestopt om een boottrip op het meer te maken, waar vele families nijlpaarden leven en dat wilde we opnieuw doen. In het meer ligt Cresent Eiland en daar zijn we dan ook uit de boot gestapt. Op dit eiland zijn scenes opgenomen voor de film "Out Of Africa" en "Born Free". Speciaal aan dit eiland is dat je er vrij kan wandelen tussen allerlei wild. De enige roofdieren die daar zijn, zijn vossen en slangen. Sinds kort ook hyena's maar deze dieren zie je overdag heel weinig en we werden begeleid door een gids. We hadden wel de pech dat er een kleine groep Chinezen zonder gids waren en die groep is bij ons aangesloten. We ergerden ons wel aan hun gekwebbel en respectloos gedrag. We zagen een familie jonge giraffen met kleintjes van ongeveer een jaar die we tot op 3 meter mochten en konden benaderen. Later zagen we nog een giraffemoeder met een kleintje van amper 5 dagen oud maar daar konden we niet zo dicht bij komen omdat de moeder heel beschermend is. Verder zagen we nog een groep zebra's, een grote kudde impala's, thompsongazelles, grant gazelles, gnoe's en waterbokken. We konden vrij rondwandelen en alhoewel het chinees gewauwel achter ons best stoorde (de kuddes gingen letterlijk lopen van hun lawaai) genoten we met volle teugen van deze toch wel speciale wandeling. Onze gids gaf een goeie uitleg en we hebben ook wat bijgeleerd over de flora. Het was wederom een speciale ervaring. Op het meer zagen we een grote kudde nijlpaarden en er waren ook kleintjes bij. Lake Naivasha is op zijn diepste punt wel 30 meter diep. We zagen ook tal van vogels waaronder de prachtige Afrikaanse Visarend. Wat een mooie arenden en prachtig om te zien én te horen.

Terug in onze lodge, Lake Naivasha Sopa Lodge, hier zijn we na de lange rit eerder vandaag snel ingecheckt en gaan lunchen, is het tijd om te relaxen. Zo'n een prachtige lodge, wat een luxe! Het domein ligt vlak aan het water en is zo een prachtig domein! We hebben een hele grote prachtige kamer.  We hebben net al het stof van ons afgewassen en gaan dadelijk dineren, klink chic hé maar geloof me dat is het ook!

Bij toeval is nu net de 2019 Safari Rally World Rally Championship (WRC) en we zijn al heel wat rallywagens tegengekomen. We horen de auto's wel het beste van zichzelf geven maar dat is ook eens iets anders.

De dieren komen hier in de tuinen eten 's avonds en dus mogen we de kamer na 19u niet alleen verlaten.  Net kwam er een hele kudde waterbokken lang en de hippo's  komen nu stilaan uit het water om op het gazon te komen grazen.

Morgen vertrekken we iets later omwille van de start van de rally, het hoofdkwartier en middelpunt ligt in onze lodge, richting Amboseli, terug de rust en de natuur tegemoet.

Wil ik nog even heel speciaal vermelden: GELUKKIGE VERJAARDAG LOTTE! We blazen hier voor jou een kaarsje uit ;-)

1. Bianca michiels:
    6 juli 2019
    O, hoe lief is dat nu!!! Ik zeg het ze verder... Veel plezier daar...ik lees het elke keer met een big smile op mijn gezicht 😍