Dag 4

4 juli 2019 - Masai Mara, Kenia

Na een goeie nacht slaap in onze lodge en een vroeg en lekker ontbijt vertrokken we om 7u45 richting Masai Mara National Reserve. De verwachtingen waren hoog. We kozen dit park eerst en vooral omdat het zowat het mooiste in Kenia is maar ook voor de migratie van de gnoe's en zebra's die in volle gang is.

Wilson, onze gids, loodste ons over de hobbelige wegen van het park en vond voor ons tal van dieren. Zowat 36 verschillende soorten hebben we gespot vandaag en ongelooflijk maar waar, daar zaten 2 luipaarden bij. Op onze vorige reis lukte het ons pas de laatste dag om er één te vinden. Dus dat maakte onze dag al compleet. Verder zagen we veel leeuwen, waaronder een jonge troep mannetjes leeuwen en die waren ronduit prachtig.

Onze gids volgde de migratie van de gnoe's en zebra's en we zagen er letterlijk honderden zo niet duizenden, een indrukwekkend gezicht. Hier waren we echt van onder de indruk. Om dit van zo dicht mogelijk te kunnen volgen, reden we per ongeluk over de grens met Tanzania. Toe we dat doorhadden zijn we maar snel terug gedraaid :-) . Morgen rijden we naar de Mara rivier waar er voor de oversteek ruim 5 miljoen dieren verzamelen.

Maar door de vele regen is de migratie later gestart dan normaal en zullen we waarschijnlijk de echte echte oversteek missen. Reden genoeg om nog eens terug te komen :-)

Voor de lunch koos onze gids een rustige plek bij een waterpoel en mochten we uit de bus gaan lunchen. Wel echt een speciaal gevoel om zo helemaal alleen in zo'n weidse omgeving in het gras te zitten. De stilte, de natuur,... een ongelooflijk gevoel.

Na de lunch zagen we nog een indrukwekkende kudde buffels, die je ongelooflijk kwaad kunnen aankijken.

De zon en de warmte kwam rond 15u op een hoogtepunt en dus zijn we terug naar de lodge gereden. Tijd om de foto's van de dag te bekijken en aan de blog te werken.

Morgen gaat de wekker om 5u, ontbijt om 6u en we vertrekken direct erna rond 6u30. Zo hopen we de katachtigen in actie te zien.

En uiteraard hoort er een mooie selectie foto's bij ons verhaal.