Dag 2, 3 en 4

17 juli 2016 - Nakuru National Park, Kenia

Kariboe (welkom)

Na 2 dagen zijn we ingecheckt in de pachtige Lake Nakuru Sopa Lodge én we hebben wifi dus kunnen we weer een update met bijhorende foto's sturen.

Vrijdagochtend vroeg uit bed en vertrokken uit Nairobi maar dat ging niet zoals voorzien, twee universiteiten hadden hun Graduation Day, met bijhorende megafiles en daar stonden wij dus in. We zijn bijna twee uur langer onderweg geweest dan voorzien en het was zowiezo al een lange reis. Na een rit van bijna 7u30 kwamen we dan eindelijk aan in de Sarova Shaba Sopa Lodge maar ze hadden de lunch speciaal voor ons laten staan en daar waren we heel dankbaar voor. Na de lunch en de incheck zijn we dan vertrokken voor een eerste game drive in het Samburu National Reserve. We zagen verschillende dieren maar de grote dieren zouden voor de dag erna zijn, Je kan op de foto's een beeld krijgen van wat we zoal ontdekten.

Zaterdag opnieuw vroeg uit de veren want Maina (onze fantastische driver en gids) stond ons al om 7u30 op te wachten voor een lange game drive opnieuw in Samburu en wauw wat een ervaring, speuren naar dieren, de opwinding als we er dan eentje gespot hadden én we hebben het voorrecht gehad de cheeta te zien met twee jongen. Het luipaard heeft zicht niet laten zien maar daar krijgen we in Tanzania nog wel de kans voor.

Na de lunch tijd voor ontspanning met een plons in het (ijskoude) zwembad en daarna op weg op zoek naar de leeuwen...we hebben ze gevonden!

Zondagochtend ingepakt en na het ontbijt op weg naar Lake Nakuru! Een lange rit maar toen we hier aankwamen was dat snel vergeten, wat een prachtige lodge!

Na een snelle lunch zijn we dan op game drive vertrokken in het park van Lake Nakuru, een heel groen park met veel wild en wat we gezien hebben was de moeite al was het in een onweer en in de gietende regen! Daardoor was het snel donker en omdat we om 18u uit het park moesten was het een korte rit.

Morgen een nieuwe game drive in het park en rijden we rechtstreeks door voor een boottocht op Lake Naivasha, daar gaan we nijlpaarden en visarenden spotten. Daarna rijden we door naar Amboseli National Park.

Tim vindt het geweldig om de dieren te zoeken en gaat er helemaal in op en heeft aan onze gids een nieuwe vriend. We leren een mondje Swahili en beleven onze droom.

Omdat we niet weten waar we wifi gaan hebben zal het misschien even afwachten zijn voor een volgend verslag maar wij genieten van elk moment!

Tot gauw!

1. Nadine:
    18 juli 2016
    Mooooooooooooi !! Dat gaan jullie van z'n leven ni meer vergeten :-) !! Genieten maar !!
  2. Rita vleurick:
    18 juli 2016
    geniet er maar van hier is alles in orde, alleen is er een hittegolf op komst
  3. Els:
    18 juli 2016
    Prachtige foto's! Vooral de buffel met het strootje in z'n muil is geweldig ;-) "Pole pole" genietend op z'n Afrikaans! En de kleurrijke massai... ik herleef het met jullie mee! Dikke kussen aan jullie drie Xx
  4. Maura Jonas David:
    22 juli 2016
    Wat een mooie ervaring voor jullie, een reis om nooit te vergeten. De foto's, prachtig gewoon! Voor mij enkel nostalgie, maar ik geniet mee. Ik denk veel aan jullie. Genieten maar! Dikke knuffels van ons 3tjes.