Dag 7

7 juli 2019 - Amboseli National Park, Kenia

Vandaag was een reisdag. Rustig opgestaan en na een goed ontbijt verlieten we Lake Naivasha en reden we richting Amboseli National Park. Het was een lange weg en ondanks dat het vandaag zondag is, was er enorm veel vrachtverkeer. We moesten regelmatig serieus bergop en die zware vrachtwagens hielden het verkeer dan echt wel op. Na een rit van 6 uur kwamen we eindelijk aan in Kibo Safari kamp. Een tentenkamp aan de rand van het park. Tijdens onze vorig reis zijn we hier ook gestopt voor 1 nacht. Nu verblijven we hier 2 nachten. We hebben een ruime tent met zicht op de Kilimanjaro. Uniek om zo 's avonds de zonsondergang gade te slaan vanop het terras voor je tent. Nadat we vanmiddag zijn aangekomen zijn we in het ijskoude zwembad gesprongen, alé ja gesprongen is veel gezegd. Voetje bij voetje zijn we erin geschuifeld... maar we hebben gezwommen en hoewel het water ijskoud was deed dat wel deugd na een warme en vooral stoffige dag in het busje. We gaan een rustige nacht tegemoet met de waarschuwing dat we niet moeten schrikken van de vele nachtelijke geluiden van hyena's, gebrul van leeuwen en het getrompetter van olifanten,

Morgen staat er een spannende dag game drive op het programma. Amboseli National Park is vooral gekend om zijn vele kuddes olifanten dus daar kijken we naar uit en hopen ook om Tim tegen te komen, de bul met de grootste slagtanden. Vandaag geen foto's maar voor de liefhebbers: morgen komen er een heleboel aan. Als de wifi werkt want we zitten hier letterlijk in de brousse en mogen al blij zijn dat het nu werkt.