Dag 15 & 16

16 juli 2019 - Ukunda, Kenia

Gisteren zijn we in zee gaan snorkelen. Een nieuwe ervaring. We vertrokken richting Diani Beach waar we instapten in een boot met een glazen bodem. We voeren richting Robinson Island. Een kleine zandbank die enkel bij laag tij te zien is. Daar aangekomen deden we onze flippers en zwembrillen aan en sprongen in de oceaan. Het was wel even wennen met die flippers en die snorkel maar we hadden een goeie begeleider. Ik kreeg zelfs een zwembril op sterkte, algoe want anders zou ik geen vis gezien hebben...

We zagen verschillende soorten vissen, zee-egels, rode en groene zeesterren, een soort aal en Lode kon zelfs een octopus spotten. Weer een ervaring rijker!

We huurden zelfs een onderwatercamera en het resultaat kan je uiteraard bewonderen bij de foto's ;-)

Vandaag is het weer iets minder, het is hier dan ook regenseizoen en dat is vandaag wel duidelijk. We hebben al een paar serieuze plensbuien gehad maar het blijft wel warm.

Ik wil toch even speciaal de begeleiders van Iona bedanken die het mogelijk maakten om te videochatten met Axl! Dat ging niet altijd even vlot door de wifi maar we hebben hem toch heel dikwijls kunnen zien en horen.

Donderdag vertrekken we hier om 16u richting luchthaven Moi Mombasa voor een eerste vlucht richting Nairobi, Tegen middernacht vliegen we dan richting Amsterdam en we landen daar rond 7u.

Ondanks wel hier en daar een tegenslag is onze reis absoluut geslaagd maar de honger naar meer blijft....

Asanti Sana ( heel erg bedankt) om ons te volgen en jullie lieve reacties!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annick:
    16 juli 2019
    Wat een leuke en toffe reisverhalen! Ook de foto’s die jullie deelden waren prachtig. Geniet nog van jullie laatste dagen in Afrika en tot gauw. Groetjes Annick